Ugradnja

 

Pre ugradnje autogas uređaja u vaš automobil potrebno je da znamo o kakvom sistemu za napajanje goriva se radi.

Vozila delimo na karburatorska i na vozila sa ubrizgavanjem. Dalje, vozila sa ubrizgavanjem delimo po vrsti ubrizgavanja:

1. Monopoint (poluajnšpric)

2. K-jetronic – mehaničko ubrizgavanje

3. L-jetronic – elektronsko ubrizgavanje sa mehaničkim protokomerom

4. Multipoint – elektronsko ubrizgavanje sa elektronskim protokomerom

Od vrste ubrizgavanja zavisi kakav autogas uređaj treba ugraditi, to jest koje su sve komponente potrebne. Pravilo je – ŠTO JE VOZILO NOVIJE POTREBAN JE SLOŽENIJI AUTOGAS UREĐAJ. Neobučeni i neprovereni servisi i serviseri često ne ugrađuju adekvatnu opremu pod motom uštede vašeg novca, što najčešće proizvede loš rad motora na gas kao i havarije na benzinskom delu elektronike.

Prilikom odlučivanja za ugradnju autogas uređaja konsultujte vašeg servisera koji vam održava vozilo radi lakšeg prepoznavanja vrste ubrizgavanja goriva. Time ćete olakšati dogovor sa autogas serviserom. Naši serviseri vam takođe stoje na raspolaganju pri odlučivanju kako bi svaku vašu nedoumicu otklonili.

 

SVAKO VOZILO KOJE BUDE PRIMLJENO U NAŠ SERVIS RADI UGRADNJE AUTOGASA BIĆE ISTOGA DANA ZAVRŠENO, PREGLEDANO I OSPOSOBLJENO ZA BEZBEDNU VOŽNJU .

 

 

PRINCIP RADA

 

Gas se puni preko priključka (1) u rezervoar (2). Gas u rezervoaru je u tečnom stanju pod pritiskom. Preko cevi (8) dolazi do isparivača (4) gde uz pomoc toplote motora prelazi iz tečnog u gasovito stanje. Isparivač je ujedno i reduktor pritiska. Iz
isparivača gas ide u motor preko mešača (9) koji je dimenzionisan za svaki motor.
Pogrešno se misli da gas ide pod pritiskom u motor. Od isparivača do motora nema pritiska. Motor vakumom usisava gas

KUTIJA MULTIVENTILA


Postoje mnogi tipovi kutija višenamenskog ventila. Osnovna funkcija kutije je da hermetički izoluje ventil na rezervoaru od putničke kabine. To se postiže pomoću rebrastih cevi koje su sprovedene izvan vozila. U slucaju bilo kakavog ispuštanja gasa oko
ventila, nece biti u mogućnosti da dospe u kabinu. Sekundarna funkcija je da spreči ostečenje ventila od lakših udaraca.

VIŠENAMENSKI VENTIL

Ventil se ugradjuje direktno na rezervoar gasa. Namena mu je višestruka.
1. Sigurnosni ventil, reaguje ako se pojavi prevelik pritisak ispuštanjem viška gasa u atmosferu.
2. Sprečava nekontrolisano isticanje gasa usled havarije na cevima ili isparivaču.
3. Sprečava da se rezervoar napuni vise od 80%
4. Zatvaranje gasa u rezervoaru u slučaju popravke ili havarije na automobilu.

REZERVOARI

Obično su cilindricnog ili toroidalnog oblika. Postoje i u drugim oblicima a neki su pravljeni specijalno za odredjeni tip vozila. Prave se od kvalitetnog čeličnog lima, debljine 3 do 4 mm.
Za automobile su zapremine od 20 do 120 litara. Podležu rigoroznim testovima i najćešće se atestiraju na 60 bara. Toroidalni rezervoari se prave u dve varijante, za unutrašnju i spoljnu montazu, kad je tolak ispod poda.

CENTRALA (PREKIDAČ)

Osnovna podela je na "karburatorske" i "injection". Karburatorske su klasični prekidači gde se polozajem preklopnika bira na šta ce vozilo ići, benzin ili gas. Elektronske (na slici) su automatske i imaju
funkciju da same prebacuju vrstu goriva u zavisnosti od rezima kako su podešene. Prednost ovog načina je da auto uvek pali na benzin i posle se automatski prebacuje na gas. Momenat kad ce se to desiti se programira.

UNIVERZALNI EMULATOR

Kod automobila koji su injection "ajnspric" se isključuju dizne da bi motor mogao raditi na gas. U tu svrhu se koristi univerzalni i specifični emulator dizni. Njegova funkcija je da isključi dizne i
da salje komjuteru automobila vrednost kao da dizne i dalje rade. Neki kompjuteri na automobilima se zbune kad se dizne iskljuce na neki drugi način. Za svaki automobil postoji odgovarajuci emulator ako nije moguće staviti univerzalni.

ELEKTRO VENTIL GASA

Kad je motor ugasen i nema struje, EVP je zatvoren i sprečava da gas pod pritiskom iz rezervoara dodje do isparivača. To je još jedan vid obezbedjena instalacije kad vozilo stoji. U EVP se obično nalazi i
filter koji sakuplja nečistoće iz gasa. Filter je potrebno menjati na 10.000 Km.

ISPARIVAČ (REDUKTOR)


Funkcija mu je da smanji pritisak, prevede tečni gas u gasovito stanje i sigurnost. Prilikom prelaska tečnog gasa u gasovito stanje, oduzima se toplota iz okoline. Isparivač to reguliše tako
sto se zagreva toplom vodom od motora. Sistemom membrana i opruga reguliše se pritisak da bi motor mogao normalno da radi. Isparivač je tako konstruisan da se prilikom gašenja motora zaustavlja protok gasa.

MIXER - MEŠAC

Svaki model automobila ima odgovarajuči mikser. Obično se nalazi na početku usisne grane i preko njega se uvodi gas u motor. Vrlo je bitno da mikser bude odgovarajuci jer to omogucava
pravilno doziranje potrebne količine gasa u motoru. U tom slucaju, potrosnja ce biti normalna a automobil ce imati punu snagu.

PUNJENJE REZERVOARA

Po standardima u Evropi i svetu, nije dozvoljeno da se puni gas u rezervoara ako je priključak za punjenje u automobilu tojest na samom rezervoaru kako je nekad bilo.
Priključak mora biti spolja na automobilu. Prikljušci su standardizovani pa se gorivo moze točiti na bilo kojoj pumpi za gas.