PRINCIP RADA
Gas se puni preko priključka (1) u rezervoar (2). Gas u rezervoaru je u tečnom stanju pod pritiskom. Preko cevi (8) dolazi do isparivača (4) gde uz pomoc toplote motora prelazi iz tečnog u gasovito stanje. Isparivač je ujedno i reduktor pritiska. Iz
isparivača gas ide u motor preko mešača (9) koji je dimenzionisan za svaki motor.
Pogrešno se misli da gas ide pod pritiskom u motor. Od isparivača do motora nema pritiska. Motor vakumom usisava gas
KUTIJA MULTIVENTILA
Postoje mnogi tipovi kutija višenamenskog ventila. Osnovna funkcija kutije je da hermetički izoluje ventil na rezervoaru od putničke kabine. To se postiže pomoću rebrastih cevi koje su sprovedene izvan vozila. U slucaju bilo kakavog ispuštanja gasa oko
ventila, nece biti u mogućnosti da dospe u kabinu. Sekundarna funkcija je da spreči ostečenje ventila od lakših udaraca.
VIŠENAMENSKI VENTIL
Ventil se ugradjuje direktno na rezervoar gasa. Namena mu je višestruka.
1. Sigurnosni ventil, reaguje ako se pojavi prevelik pritisak ispuštanjem viška gasa u atmosferu.
2. Sprečava nekontrolisano isticanje gasa usled havarije na cevima ili isparivaču.
3. Sprečava da se rezervoar napuni vise od 80%
4. Zatvaranje gasa u rezervoaru u slučaju popravke ili havarije na automobilu.
REZERVOARI
Obično su cilindricnog ili toroidalnog oblika. Postoje i u drugim oblicima a neki su pravljeni specijalno za odredjeni tip vozila. Prave se od kvalitetnog čeličnog lima, debljine 3 do 4 mm.
Za automobile su zapremine od 20 do 120 litara. Podležu rigoroznim testovima i najćešće se atestiraju na 60 bara. Toroidalni rezervoari se prave u dve varijante, za unutrašnju i spoljnu montazu, kad je tolak ispod poda.